איך מבשלים משמעות?

הפוסט של Irit Becker‎‏

"בהיותי חלק ממכון מצפן לחקר משמעות בחיים, אתמול הייתה לי הזכות להתארח במקום מופלא שנקרא ליברה loft – מקום לשינוי. בית לאנשים צעירים, פגועי נפש שמתמודדים עם מגוון קשיים בחיי היומיום.
בדרום תל אביב, המקום שאולי מזוהה הכי פחות עם המונח אסתטיקה, פתאום מצאתי אותה, בקטן אבל הכי עוצמתי שיש. האסתטיקה, בהיותה חוויה חושית אינטואיטיבית, באה לידי ביטוי מאד עוצמתי בליברה. והתמונות מדברות בעד עצמן…
אבל לא רק האסתטיקה. ההכרה, החשיבה שההפעלה דרך הגוף, בפעילות ספורטיבית, כמו גם באמצעות חווית בישול ביחד, תורמת ישירות לגילוי תעצומות הנפש, חושפת את ההקבלה בין הפעילות הגופנית לקוגניטיבית. מעלה מחדש את השאלה שבעיני היא מובנת מאליה, האם הbeing – תומך ב – doing או אולי דווקא ההפך…
ומה לכל זה ולמתכון למשמעות?
אנסה לערוך רשימת מצרכים:
אסתטיקה, פעילות גופנית, חמלה, נתינה, הכרה וקבלת השונה, אהבת אדם במובן הרחב של המילה.
אופן ההכנה: רואים את מכונת התפירה הישנה? היא אינה ניצבת כלאחר יד בפינה. בעיני היא מסמלת ערכים אנושיים שיש לתפור בזהירות, להתאים במדויק, ומדי פעם לעשות תיקונים על מנת לעדכן את השינויים בהתאם לשנים."

לפוסט בפייסבוק >

אודות ליברה

ליברה LOFT היא מסגרת קהילתית שנועדה להחזיר לצעירים החווים בדידות ומשבר נפשי מתמשך את מיומנויות החיים האישיים והחברתיים לקראת השתלבות חזרה בחברה, בהשכלה ובתעסוקה.

הלופט ממוקם בתל אביב והתוכנית שאנו מציעים, מיועדת לצעירים בגילאי 18-33 המתמודדים עם דיכאון, חוסר יציבות במערכות יחסים, קשיי התמדה במקומות עבודה והשכלה, קושי בגיבוש זהות עצמית ושנמצאים בטיפול נפשי.

תכנית ליברה נותנת מעטפת שיקומית קהילתית לקראת יציאה לחיים עצמאיים.

קבלו פרטים נוספים

אנחנו כאן כדי לייעץ ולתת מענה